Współpraca z blogerami – jak powinna wyglądać?

Współpraca z blogerami – jak powinna wyglądać?

Blogerzy mają coraz więcej do powiedzenia! Wiele firm decyduje się na współpracę właśnie z blogerami, którzy w publikowanych przez siebie treściach lokują dany produkt czy usługę. Współpraca taka powinna przynosić korzyści dla obu stron! Zarówno dla firm, jak i samych blogerów.

Jak zatem powinna wyglądać?

Wskazówki dotyczące współpracy z blogerami

  • Zanim nawiążesz kontakt z którymś blogerem, ustal strategię działania. Weź pod uwagę, co chcesz osiągnąć, czyli postaw cele jakościowe oraz ilościowe, określ zakres działań i zasady współpracy.

    Ustal sposób monitorowania i mierzenia efektywności blogerów, a także nie zapomnij o określeniu budżetu na tego typu działania!

  • Kolejny krok to wybranie odpowiedniej osoby, która będzie odpowiedzialna za kontakty z blogerami, ustalanie warunków współpracy i monitorowanie ich działań. Wyznaczenie takiej osoby jest szczególnie ważne, jeśli planujesz współpracować z wieloma blogerami i to długoterminowo!
  • Po wybraniu odpowiedniej osoby, czas na wybór konkretnych blogerów.

    Określ, które z blogów najbardziej odpowiadają tematyce Twojej firmy (np. sklep z akcesoriami dla malucha może współpracować z blogami parentingowymi, a sklep z wyposażeniem kuchni – z blogami kulinarnymi).

    Zobacz, jaki zasięg mają dani blogerzy, a nawet poproś o przesłanie statystyk.

  • Po nawiązaniu kontaktu z wybranym blogerem, jasno określ zasady współpracy już na samym początku, ale bądź otwarty także na pomysły samych blogerów i pozwól im swobodnie tworzyć treści.

    To oni wiedzą, co najlepiej spodoba się ich czytelnikom.

  • Nie zapomnij o monitorowaniu postępów blogerów – czy publikują wpisy w wyznaczonym terminie, czy wpisy pojawiają się w określonych na początku kanałach i czy zawierają odpowiednie linkowanie.

    Reaguj szybko na pojawiające się komentarze – staraj się rozwiązywać problemy.

.

naklejki złote https://booklet.pl/oferta/naklejki-srebrne-i-zlote Naklejki srebrne i złote widget e commerce